Friday, June 12, 2015

Scattered print jumpsuit (self-made), light grey jacket and burgundy accents - Macacão com estampado “estilhaçado” com jaqueta cinza e contrastes em bordéus

EN: Is everybody ready for the weekend? I will have a fun day tomorrow with a school visit to a zoo. I think Henrique will enjoy traveling by bus for the first time and watching all those animals! I also expect to do some sewing on Sunday and maybe having a couple of friends over to sew with me. 

Today’s outfit is very out of the ordinary, in my opinion, but I like how everything connects and I feel great wearing it. The jumpsuit is unique and made by me from a Patrones magazine pattern; I altered it so much that I don’t think it relates to the original model anymore (the fabric is completely different, I made it shorter, used black elastic band instead of self-made fabric tubes to hold the neckline, etc.); you can check out the sewing review (click here) and see what I mean. 

Wishing you all a good and exciting weekend ahead!


---

PT: Estão todos prontos para o fim-de-semana? Amanhã vou ter um dia em cheio, com uma visita do infantário do meu filho ao jardim zoológico. Acho que ele vai adorar andar de autocarro pela primeira vez e observar os animais! Também espero costurar alguma coisa no domingo e quem sabe ter a visita de umas amigas para costurarem comigo. 

O conjunto de hoje é bastante diferente e original, na minha opinião, mas gostei de me ver e sinto-me bem a usá-lo. O macacão é único pois foi feito por mim. Utilizei um molde de uma revista Patrones, mas modifiquei tanto o modelo que quase não parece que foi feito com esse molde (o tecido não tem nada a ver, fi-lo mais curto, usei elástico preto em vez de tubinhos do mesmo tecido para segurar o decote, etc.). Podem consultar o artigo de costura (clicar aqui) e perceber do que estou a falar.

Desejo a todos um fantástico fim-de-semana!

Facebook / Bloglovin / Instagram




(all photos taken by me)
(todas as fotos tiradas por mim)

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!